AİLECE GEZİYORUM

Sakız (Chios) Adası- 2015

1. Gün: 25 Ağustos 2015

Saat 9.00 gibi Çeşme Limanı'nda olduk. Yaklaşık 15 gün önce Çeşme-Sakız feribot biletlerimizi almıştık. Bir gün önceden biletleri check-in yaptırıp biniş kartlarımızı da aldık.

Arabamızı Çeşme Limanı'nın karşısında yolun kenarına park ettik.

09.30 Ertürk feribot seferi yaklaşık 10.00 gibi hareket etti ve 11.00 civarında Sakız adasında olduk.

Saat 12 gibi Karfas'taki Almyra Hotel'de olduk ve otele yerleştik. Oldukça geniş odaları olan ve deniz manzaralı otelimizden çok memnun kaldık. Öğleden sonra da Otele 3-4 dakika yürüme mesafesindeki Karfas Beach'e gidip denize girdik.

Hava karardıktan sonra da yaklaşık 30 dakika uzaklıktaki Pyrgi kasabasına gittik. Pyrgi'de oldukça ilginç duvar süslemeleri (ksista diyorlar) olan evler var. Oldukça eski ve çok iyi korunmuş, mutlaka görülmesi gereken bir yer Pyrgi. Daha sonra aydınlık zamanda yeniden Pyrgi'ye gelmeyi planladık ve otele döndük.

2. Gün: 26 Ağustos 2015

Saat 8.30’da kalkıp, kahvaltı sonrası saat 10’da Karfas plajına indik, yüzdük, dinlendik. Öğlen otele geldik. Kuzey ve babam öğlen uykusunu uyudular. Öğleden sonra gezmeye çıktık. Adanın güneyine doğru kıyıdan yöneldik. Sakız salgılayan sakız ağaçları adanın güneyinde bulunuyor.

Akşam saatlerinde küçük ve sevimli balıkçı kasabası olan Emporios'ta olduk.

Emporios'taki siyah taşlarıyla ünlü "Volcano beach"e gittik ve hatıra olarak taş aldık.

Daha sonra Mesta'ya gittik. Mesta çok dar sokakları olan çok iyi korunmuş bir ortaçağ kenti. Mutlaka görülmesi gerekir. Akşam karanlık olmuştu ve pek fotoğraf çekemediğimiz için Mesta'ya da daha sonra yeniden gelmeyi düşündük ve Limenas (Port of Mesta) tarafına gittik. Limenas'ta ahtapot, kalamar ve barbun yedik. Yunan salatası, içecekler hepsi toplam 39 euro tuttu. Türk lirası da kabul ediyorlardı. Her yerde menüler Türkçe idi.

Yemekten sonra yaklaşık 50 dakikalık yolculuk ile Karfas'taki otelimize döndük.

3. Gün: 27 Ağustos 2015

Benzer şekilde saat 8.30’da kalkıp, kahvaltı sonrası saat 10’da Karfas plajına indik, yüzdük, dinlendik. Öğlen otele geldik. Kuzey ve babam öğlen uykusunu uyudular. Öğleden sonra gezmeye çıktık. Bu sefer adanın ortasına yöneldik ve öncelikle çok önemli bir manastır olan Unesco listesinde yer alan Nea Moni'ye gittik...

Nea Moni'de yer alan bir odada insan kafa tasları ve bacak kemikleri ile dolu bir bölüm gördük. Yazılan notta 1822 yılında Osmanlı'ya isyan eden Sakız halkının başına gelen üzücü olaylar anlatılıyordu.

Daha sonra Avgonyma isimli şirin kasabaya ulaştık ve orada oğlak eti yedik.

Akşam saatlerinde ise yine çok ilginç yıkıntılar olan bir şehir olan Anavatos'a uğradık. Sonrasında adanın kuzebatısına yöneldik ve Limnos plajına kadar gittik. Çok sessizdi ve biz oğlak etlerini henüz sindirmemiştik. Yemek yemeden Limnos'tan ayrıldık ve yaklaşık 1 saat uzaklıktaki otele vardık.

4. Gün: 28 Ağustos 2015

Benzer şekilde saat 8.30’da kalkıp, kahvaltı sonrası saat 10’da Karfas plajına indik, yüzdük, dinlendik. Öğlen otele geldik. Kuzey ve babam öğlen uykusunu uyudular. Öğleden sonra gezmeye çıktık. Bu sefer Pyrgi ve Mesta'ya yeniden gitmeyi planlıyorduk. Akşam da Lithi'ye gidip balık yiyip dönecektik. Pyrgi'ye gelmeden çok sayıda seramik ve hediyelik eşya dükkanı var. Oraya uğrayıp hediyeler aldık. Sakız'dan yapılmış çok fazla şey vardı. Sakız uzosu, sakız sabunu, sakız likörü, sakız diş macunu vs.

Sonra Pyrgi'ye gittik. Orada meydandaki masalarda oturup dinlendik.

Pyrgi'den Mesta'ya gittik.

Mesta'dan da balık lokantalarının olduğu çok şirin bir sahili olan Lithi'ye ulaştık. "Üç Kardeşler", evet Türkçe ismi olan bir lokantada yine ahtapot, kalamar, barbun, salata falan yedik.

Gece çok güzel bir dolunay vardı ve otele dönüp yattık.

Ertesi gün saat 8'deki feribota yetiştik ve Çeşme'ye döndük.

Ela Karabekiroğlu

Bu sayfayı yazdırmak için burayı tıklayın

En iyi 1024x768 çözünürlükte görüntülenir... Bu sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Dr. Koray Karabekiroğlu'na ait olup; kendisinden Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz. Kaynak göstermek ve bilimsel kurallara riayet edilmek kaydı ile alıntı yapılması mümkündür.

Çocuk ve Hayat üzerine her şey için tıklayın