AİLECE GEZİYORUM

Malta Adası- 2017

1. Gün: 29 Ocak 2017 Pazar

Akşamüstü Malta Havaalanında olduk. Araba kiraladık ve Mellieha'daki otelimize doğru yola çıktık.

Hava yağmurluydu ama çok serin değildi. Yaklaşık 18 dereceydi.

Yaklaşık 45 dakika yolculuk sonrası, dar sokaklı Malta yollarından geçerek otelimize vardık. Otele yerleştikten sonra Bugibba yönüne doğru kısa bir tur yaptık ve çok güzel Waffle yapan bir cafe bulduk. Sonra otele döndük ve 22 gibi yattık.

2. Gün: 30 Ocak 2017 Pazartesi

Sabah hava güneşliydi. Yaklaşık 22 dereceydi. Otelde kahvaltınmızı yaptık. Önce Popeye Village tarafına gittik. Ama gezmesi çok uzun zaman gerekli olacak bir yer ve hava bulutlanmıştı. Biz de buraya 2 gün sonra yeniden gelmeye karar verdik. Sonra Mellieha'da kısa bir tur attıktan sonra Bugibba üzerinden San Giljan yününe yol aldık. San Giljan tam bir öğrenci kenti. Her yer ingilizce kurslarıyla dolu. Cıvıl cıvıl bir yer.

Öğlen yemeğini de burada yedik. Sonra da başken Valletta'ya gittik. Burası da dar sokaklarıyla çok güzel küçük bir şehir.

Sonra da geze geze adanın diğer ucundaki Marsaxlokk kasabasına gittik. Burası rengarenk kayıkları ile harika bir yer. Akşam saatlerinde bu küçük ve sevimli balıkçı kasabasında tavşan eti ve pizzadan oluşan akşam yemeğimizi yedik.

Daha sonra saat 22 gibi otelimize göndük.

3. Gün: 31 Ocak 2017 Salı

Malta gezimizin üçüncü gününü Gozo adasına ayırdık. Hava durumuna göre en güneşli gün bugündü çünkü. İyi ki de öyle yapmışız. Ocak ayında tişörtle gezebilecek kadar güzel ve güneşli bir gün oldu. Gozoya Malta adasının kuzeybatı ucundan feribotlarla geçiliyor.

Gozo adası, büyük kardeşi Malta adasından daha sevimli ve yeşil bir ada. Özellike merkezindeki Cittadella gezilmeli. Orada çok güzel manzaralı bir kafede güneş altında öğlen yemeği yedik. Annem ve babam yine tavşan yahnisi yediler. Daha sonra da Azur Window denen deniz kenarındaki müthiş yere gittik. Orada dağa da tırmanarak çok güzel manzaralı yerlerde gezdik.

Akşam üstü 18.00 feribotunu yakalamayı hedefledik. Tam güneş battıktan sonra Malta'ya döndük.

Akşam yine Bugibba'daki Waffle büfesine gittik.

4. Gün: 1 Şubat 2017 Çarşamba

Daha önceden planladığımız gibi bu günün büyük kısmını Popeye Village'da geçirdik.

Popeye Village yıllar önce Temel Reis filminin çekildiği bir film seti. Çok güzel korunmuş, rengarenk bir yer. Burada turistler için bir film çekme projesi de oluyor ve biz de köstümleri giydik ve kısa bir film çektik (gerçek bir film gibi rol yaptık ve yönetmen eşliğinde çok güzel bir etkinlik oldu).

Saat 14 gibi burada öğlen yemeği yedik. Adada görmediğimiz birkaç yer kalmıştı. Öğleden sonra da Rabat ve Mdina'yı gezdik.

Geç saatlerde otele döndük ve yattık. Sabah kalkıp havaalanına gittik ve gezimiz burada bitti.

Ela Karabekiroğlu

Bu sayfayı yazdırmak için burayı tıklayın

En iyi 1024x768 çözünürlükte görüntülenir... Bu sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Dr. Koray Karabekiroğlu'na ait olup; kendisinden Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz. Kaynak göstermek ve bilimsel kurallara riayet edilmek kaydı ile alıntı yapılması mümkündür.

Çocuk ve Hayat üzerine her şey için tıklayın