KİTAP TANITIMI (EDEBİYAT)


Dine Özgürlükçü Bakış- İlhami Güler

İlhami Güler (d. 1959, Tortum)- Prof. Dr. (İlahiyat Fakültesi- Kelam Anabilim Dalı).

İlhami Güler 1980-1985 yılları arasında Ankara Ün. İlahiyat Fakültesi'nde lisans öğrenimini tamamladı. Doktora tezini "Kur'an'a Göre Allah ve Ahiret İnancının Ahlakla İlişkisi" konusunda yaptı. 2004 yılında profesör ünvanını aldı.

Eserleri:

Özgürlükçü Teoloji Yazıları

Dine Yeni Yaklaşımlar

Politik Teoloji Yazıları

Kur'an, Tasavvuf ve Seküler Dünyanın Yorumu

İtikattan İmana

Sabit Din Dinamik Şeriat

Allah'ın Ahlakiliği Sorunu

Realpolitik-Muhafazakarlık Karşıtı Yazılar

Derin Ahlak & Teolojik-Siyasi Ahlak Analizleri

Direniş Teolojisi

Kur'an'ın Ahlak Metafiziği

Konularına Göre Kur'an (Sistematik Kur'an Fihristi) Büyük Boy

İman Ahlak İlişkisi

İlhamiyat & Dini-Teolojik Aforizmalar

İlhamiyyat 2 & Dini - Teolojik Aforizmalar


Bir kitap tanıtımı: Özgürlükçü Teoloji Yazıları



Bu kitapta toplanan yazılar. Mu’tezile ve Ehlu’r-rey’in perspektifinden bakılınca İslam dünyasında görülen irade ve akıl zaaflarının dile getirilmesi, irade ve aklın Kur’an ve sünnetin rehberliğinde ve hidayetinde (yol gösterciliğinde) tekrar etkin kılınması çağrılarıdır. (Kaynak: Tanıtım Bülteni)

Kitaptan bazı alıntılar:

"İnsanı fiillerinde özgür ve sorumlu tutan Mu'tezile'nin mahkum edilmesiyle, Eş'ariliğin "Allah'tan başka fail, Allah'tan başka halik yoktur" diyen Cebriyeci 'kesb' teorisi hakim hâle geldi."

"Hz. Ömer ve Ebu Hanife 'Müslüman' idiler. Şafii ve Eş'ari ise 'İslamcı' idiler. Bu iki kavramdan birincisi "şuur"a vurgu yaparken; ikincisi "söz"e vurgu yapar."

"Kur'an'ın ruhu Hz. Adem'den kıyamete kadar sabittir. Bunlar da tevhid, mead (ahiret), ibadet (tapınma) ve adalettir (salih amel/ahlak). Kur'ın bedeni ise (şeriat) tarihseldir."

"Kur'an'ın ışıması Müslüman entelektüelin kalbi (aklı ve sezgisi) vasıtasıyla olur. Kur'an'ı okuyan mümin entelektüel, ondan kimliğini, kişiliğini, benliğini, karakterini ve bilincini oluşturur ve dünyevi olgular, olaylar, fenomenler dünyasına dalar ve sorun çözer. Kur'an'ı tefsir etmez. Olayları tevil eder (aslına, hakikatine irca eder, çözer). (...) Kur'an bütünüyle ölçü değil, örnektir."

"Aklın despotizminden yine akıl yoluyla kurtulma imkani mevcuttur. Fakat irrasyonelizmin hakimiyetinden kurtulma imkanı yoktur. Çünkü akıl dışında başka bir kabiliyetimiz yoktur.

İslam en tabii dindir ve tabii bir din:
1.Monoteistik bir dindir.
2.Aklımıza uygun olarak işler.
3.Esas olarak özgür iradeye dayanır.
4.Ferdiyetçidir.
5.Kişiyi Tanrı ile Doğrudan ilişki içine koyar.
6.Günlük hayata dogmanın üzerinde bir yer verir.
7. Teori karşısında Praksise mutlak bir öncelik tanır.
8. Hiçbir ayini (merasimi) içermez.
9. Realisttir.
10. Evrenseldir.
11. Mahalli kültürlere öncelik verir.
12. İnsan eşitliğine ve sosyal adalete dayanan daha gelişmiş bir sosyal siste takdir eder.

İyi okumalar...

Koray KARABEKİROĞLU


Bu sayfayı yazdırmak için burayı tıklayın


En iyi 1024x768 çözünürlükte görüntülenir... Bu sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Dr. Koray Karabekiroğlu'na ait olup; kendisinden Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz. Kaynak göstermek ve bilimsel kurallara riayet edilmek kaydı ile alıntı yapılması mümkündür.

Çocuk ve Hayat üzerine her şey için tıklayın

Web sitesi: Koray Karabekiroglu