AİLECE GEZİYORUM

Danimarka- İsveç 2014

1. Gün: 06 Temmuz 2014

Saat 15.00 gibi Kopenhag havaalanında olduk.

16.00 gibi otele geldik.

16.30 gezmeye başladık: Tivoli Parkında gezdik. Öğlen yemeğimizi geç saatte orada yaptık. Harika kızarmış tavuklarımızı yedik.

19.00’da Nyhavn’a doğru yürümeye başladık. 21.30’da Scandic Copenhagen isimli otelimize döndük.

2. Gün: 07 Temmuz 2014

Saat 7.30’da kalkıp, kahvaltı ve market alışverişi sonrası;

Saat 9.50’de gezmeye başladık. Sahil yolundan küçük şehirleri geze geze Helsingor’a kadar gittik. Helsingor’da saat 12’de olduk. Orada kent içinde gezdik. Dondurma yedik. Oradan Güneye doğru giderek Deer Park (Dyrehavsbakken) gittik. Orada öğlen yemeğimizi tavuk, balık ve salatalardan oluşan bir menü olarak yedik. Deer Park’ta 15.00-17.30 arası kaldık.

Oradan da batıya doğru yöneldik. Havnsö yakınındaki kampta deniz kenarında çok güzel bir yürüyüş yaptık. Sonra Havnsö’de kahve içtik. Oradan Saltbaek’e gittik. Deniz kenarında mola verdik. Sonra Kopenhag’a döndük. Akşam yemeğimizi Burger King’de yedik ve otele döndük.

3. Gün: 08 Temmuz 2014

08.30’da ancak uyanabildik. 10.15 gibi kahvaltımızı yapıp, Nyhavn’a giderek bot turuna katıldık. Yaklaşık 75 dakika Kopenhag’ın kanallarında dolaştık.

Sonra güneye doğru yola çıktık. Köge şehrine uğradık. Şirin evler ve canlı bir ortamı vardı.

Oradan daha da güneye Maribo’ya gittik. Saat 15.00 gibi de Knuthenberg safari parkda olduk. Parkta yaklaşık 3,5 saat geçirdik. Harika hayvanlar (zürafalar, zebralar, gergedanlar, develer, kaplanlar, ren geyikleri vb) gördük. Yemeğimizi de orada tavuk nugget, balık, patates vs. yiyerek yaptık.

Daha sonra da Nykobing Falster isimli şehre gittik. Orada da .dondurmamızı yedikten sonra Kopenhag’a dönüş yoluna başladık. Saat 22.00 gibi otelimize vardık. Sonra babamla ben Burger King’e gittik.

4. Gün: 09 Temmuz 2014

08.30’da kalktık. 10.15 gibi otelden çıkışımızı yaptık. Kopenhag’da son bir tur olarak Cristiania bölgesine gittik.

Oradan İsveç’e geçiş için yola çıktık. Uzun köprüden geçerek İsveç’e ulaştık. İlk durağımız Malmö idi. Orada havuzlu parkta bir süre mola verdik.

Daha sonra Lund şehrinin içinden geçerek Helsingborg’a ulaştık. Oranın merkezinde güzel birkaç fotoğraf çektik. Yol üzerinde bir Burger King’de yemek yedik.

Sonra da Kullaberg yarımadasına doğru yöneldik. Hava çok sıcaktı ve bir ara 36 dereceye ulaştı. Höganas’da iki farklı yerde denize girdik. İlkinde çok sığdı ve deniz çok temizdi ama deniz anaları vardı. İkinci yer limanın arkasında harika bir plaj bulduk. Orada çok güzel bir şekilde yüzdük.

Sonra Mölle’ye gittik ve orada Kullaberg doğa koruma bölgesine giderek kısa bir yürüyüş yaptık. Daha sonra da Arild içinden geçtik. Otele (Clarion Collection Hotel Fregatten) (Varberg) doğru yöneldik. Bir saat kala yolda bir restoranda kahve içtik. 19.40 gibi otele vardık ve akşam yemeğimizi otelde yedik. Sonrasında kale kenarı ve deniz kenarında saat 21.30 ve güneş batışında çok güzel bir yürüyüş yaptık. Sonra otele döndük ve yattık.

5. Gün: 10 Temmuz 2014

Sabah 8.30’da kalkıp, kahvaltımızı yapıp otelden 10.30 gibi çıkarak Göteborg’a ulaştık. Orada Universium’u gezmeyi planlıyorduk. Ancak zamanlama ve ücret (yaklaşık 220 TL) nedeniyle ve dilini çocuklar anlamayacağı için gezmekten vazgeçtik.

Göteborg’dan göllere doğru yöneldik. Delsjön gölü çok kalabalıktı, araba park edecek yer bulamadık. Çok güzel bir yerdi ve hava güneşli, yaklaşık 33 dereceydi, ama oradan ayrılmak zorunda kaldık. Harlanda tjarn gölü 4 kilometre ilerdeydi, ama yürüyerek gidilebiliyordu. Ona da gidemedik.

Aspen gölüne gittik. Orada karavan parkında bir süre dinlendik.

Daha sonra Alingsas’a gittik. Alingsas yakınında Mcdonalds’da öğlen yemeğini yedik. Orada Nolhaga bölgesinde göl kenarında çok güzel bir yürüyüş yaptık.

Daha sonra Grafsnas’a gittik. Orada da göl kenarında parkta güzel vakit geçirdik. Eski araba festivali vardı. Yaklaşık 250 tane eski araba gelmişti.

Daha sonrasında Göteborg’a gidip, şehir içinde gezdikten sonra otele Varberg’e döndük. 20.30 gibi akşam yemeğimizi otelde yedik.

Sonra 15 dakika uzaklıktaki Traslövslage isimli balıkçı kasabasına güneş batışını izlemeye gittik. Çok güzel bir dondurmacı vardı ve 40 çeşit dondurması vardı. İsveç paramız olmadığı için bedava dondurma yedik.

Sonra otelimize döndük ve yattık.

6. Gün (11 Temmuz 2014):

Saat 9.00 gibi kalkıp, 11.00 gibi otelden çıktık. Öncelikle Varberg plajlarında bir tur attıktan sonra Varnamo yoluna yöneldik.

Öncelikle yaklaşık 30 kilometre uzaklıktaki Akulla Bokskoger doğa koruma alanına gittik. Orada onlarca göl ve orman var. Biz de iki gölün birleştiği bir yerde özel bir evden 15 euro’ya kayık kiraladık. Türkiye’den gelen turist görmek aileyi bir hayli şaşırttı. Yaklaşık 1 saat kürekle gezdik.

Daha sonra Varnamo yoluna devam ettik. Varberg’den yaklaşık 1 saat uzaklıktaki bir gölde 1 saate yakın konakladık. Orada göle girdik. Kabinler, iskele vb. çok güzel bir alandı.

Daha sonra 16.00 civarında Varnamo’ya ulaştık. Oradaki Çin lokantasında (Rose Garden) 17.00 gibi öğlen yemeğini yedik (aslında sadece çocuklar yedi, büyükler zaten kahvaltıda hazırladığımız sandviçlerden yemişti). Açlıktan bayılmak üzereydim. Sonrasında da dondurmamızı yiyerek Apladalen parkını gezdik.

Oradan da Varberg’e geri döndük. Akşam 20.30 gibi otelimizde akşam yemeğini yedik.

Güneş batışını saat 22.00 gibi Varberg kalesinin surlarının dibinde denize karşı izledik. Sonrasında da babam ve ben Varberg gece hayatını gezdik. 23.00 gibi otele dönüp yattık.

7. gün (12 Temmuz 2015):

Danimarka'ya geri dönüp, Kopenhag'ta uçağa bindik ve Türkiye'ye geldik.

Ela Karabekiroğlu

İLGİLİ LİNKLER

En iyi 1024x768 çözünürlükte görüntülenir... Bu sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Dr. Koray Karabekiroğlu'na ait olup; kendisinden Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz. Kaynak göstermek ve bilimsel kurallara riayet edilmek kaydı ile alıntı yapılması mümkündür.

Çocuk ve Hayat üzerine her şey için tıklayın