AİLECE GEZİYORUM

Bulgaristan- Yunanistan 2022

1. Gün: 20 Haziran 2022 Pazartesi

Sabah İstanbul'dan yola çıktık. Öğlen Edirne'de olduk. Selimiye Camii ve çevresini gezdik. Bahribey Ciğercisi'nde yaprak ciğerimizi yedik. Sonra Edirne Bimarhanesine geçtik.

Daha sonra Bulgaristan'a giriş yaptık ve akşamüstü Kırcaali'deki otelimize ulaştık.

Hava güneşliydi. Akşam otelin göl manzarası oldukça keyifli oldu. 23 gibi yattık.

2. Gün: 21 Haziran 2022 Salı

Sabah hava güneşliydi. Yaklaşık 28 dereceydi. Otelde kahvaltınmızı yaptık. Önce Filibe (Plovdiv) tarafına gittik.

Plovdiv çok hoşumuza gitti. Plovdiv tam bir öğrenci kenti. Tarihi şehirde bir tur attıktan sonra yemek yedik. Daha sonra başkent Sofya yününe yol aldık. Sofya'da hava harikaydı. Her yer cıvıl cıvıldı. Akşam İtalyan restoranında pizza yedik.

Akşam Vitoşa'da yürüdük. Sonra da Kırcaali'ye otelimize geri döndük.

3. Gün: 22 Haziran 2022 Çarşamba

Gezimizin Bulgaristan bölümünün üçüncü ve son günüydü. Sabah güzel bir kahvaltı ve havuz keyfi sonrası bu sefer Eğridere (Ardino) yönünü hedefledik.

İlk durağımız ünlü Şeytan Köprüsü oldu.

Sakin ve huzurlu bir doğa gezisi şeklinde devam eden günümüz Şeytan Köprüsü'den Ardino'ya doğru devam etti.

Akşam üstü 20.00 sularında Kırcaali'ye döndük. a

4. Gün: 23 Haziran 2022 Perşembe

Bulgaristan'dan Yunanistan'a geçiş tahminimizden çok daha uzun sürdü. Kapıda yaklaşık 2 saatlik araba kuyruğu vardı.

Yunanistan'da ilk durağımız kuzeybatıdaki dağlık bölgedeki güzel Elati kentiydi. Dağlara doğru yükseltikçe içimizde coşku arttı. Akşamüstü otele ulaştık.

Otele yerleşip yerleşmez yakınlardaki küçük şehir Monodendri'ye akşam yemeği yemeğe gittik.

5. Gün: 24 Haziran 2022 Cuma

Elati'deki otelimiz Hotel Athina'nın harika bir manzarası ve harika bir kahvaltısı vardı. Kahvaltı sonrası dağlara doğru yola çıktık.

Önce güzel Aristi kasabasını gördük. Oradan da buz gibi mavi-yeşil nehirde harika bir yüzme molası verdik.

Vikos Aoos Milli Parkında yolumuza devam ettik. Burada da harika doğal havuzlar var. Bu havuzlarda da yüzdük tabii ki.

Daha sonra daha da yukarılara çıkmaya devam ettik. Mükemmel bir kanyon manzarasının olduğu noktaya vardık. Yolda harika taştan heykel oluşumlar gördük.

Akşamüzeri yemeği Papingo'da yedik. Harika bir gün geçirdikten sonra Elati'deki otelimize döndük.

6. Gün: 25 Haziran 2023 Cumartesi

Elati'deki otelimize veda etmek zor gelse de, bugünkü hedefimiz Mora Yarımadası'nın güneyinde yer alan Aeropoli kentiydi. Kahvaltı sonrası güneye doğru yola çıktık.

Önce Githio yakınındaki güzel otelimize yerleştik. Akşamı geçirmek için de Aeropoli şehir merkezine geçtik. Çok hoş küçük bir şehir olan Aeropoli'de bizi güzel bir sürpriz de bekliyordu. Sokakta dans eden kalabalık bir grup vardı ve tüm kent sanki parti yeri gibiydi.

Akşam yemeği sonrası danslara biz de katıldık. Dondurmamızı da yiyip otele döndük.

7. Gün: 26 Haziran 2023 Pazar

Githio yakınındaki otelimiz hemen deniz kenarındaydı. Gündüzü deniz keyfiyle geçirdik.

Akşamı geçirmek için de Monemvasia şehir merkezine geçtik. Harika bir küçük bir şehir olan Monemvasia bizim için unutulmaz yerler arasındaki yerini alacaktı.

Akşam yemeği sonrası dondurmamızı da yiyip otele döndük.

8. Gün: 27 Haziran 2023 Pazartesi

Sabah güzel otelimizin titiz sahibinin ikramlarıyla geçen güzel kahvaltımız sonrası, bugünün hedefi ise Mora Yarımadasının güneybatısında yer alan küçük bir ada olan Elafonisos'a doğru yola çıktık.

Elafonisos müthiş kumsallarıyla, izole konumu ve berrak havası ile unutulmazlar arasında ayrı bir yer aldı.

Burada yediğimiz kokoreç bir hayal kırıklığı olsa da (ki daha önce Sisam adasındaki muhteşemdi), Elafonisos bizde harika bir tat bırakmıştı. Akşam güneş batışının muhteşem kızıllığında feribotla anakaraya döndük.

9. Gün: 28 Haziran 2023 Salı

Bu sabah da güzel otelimizin titiz sahibinin ikramlarıyla geçen güzel kahvaltımız sonrası, bugünün hedefi Gerolimenas istikametiydi.

Gerolimenas da müthiş koyuyla, izole konumu ve sakin havası ile güzel bir gün geçirmek için oldukça tatmin edici oldu.

Daha sonra Kotronas'dan geçerek, Skoutari'ye vardık. Orada da müthiş deniz ürünlerinden oluşan bir yemek yedik.

10. Gün: 29 Haziran 2023 Çarşamba

Artık yurda dönüş yoluna girmiştik. Oteli terk ettikten sonra, bugünün hedefi Atina istikametiydi.

Akropolis'in ihtişamlı duruşunu saymazsak, Atina zort çıktı...

Yolumuz Meteora'ya doğru devam etti. Akşam otele ulaştık. Kalambaka'da akşam turu sonrası yatyık, uyuduk.

11. Gün: 30 Haziran 2023 Perşembe

Bugünü muhteşem Meteora yöresini keşfe ayırmıştık. Bu bölgedeki doğal oluşumlar ve manastırlar mutlaka ama mutlaka görmeye değer yerler...

Meteora'da yer alan neredeyse tüm manastırları gezme şansımız oldu. Her biri birbirinden estetikti.

12. Gün: 1 Temmuz 2023 Cuma

Bugün yurda dönüş günüydü. Harika zamanları anı defterlerimize kaydettikten sonra, güzel ilkemize geri dönmüştük...

Ela Karabekiroğlu

Bu sayfayı yazdırmak için burayı tıklayın

En iyi 1024x768 çözünürlükte görüntülenir... Bu sitede yer alan yazıların her türlü yayın hakkı Dr. Koray Karabekiroğlu'na ait olup; kendisinden Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre yazılı izin alınmadan söz konusu yazıların herhangi bir bölümü veya tamamı iktibas edilemez veya herhangi bir usul ile çoğaltılamaz. Kaynak göstermek ve bilimsel kurallara riayet edilmek kaydı ile alıntı yapılması mümkündür.

Çocuk ve Hayat üzerine her şey için tıklayın